Distribución

(English)

Ambient Media    Value-added DistributorDistribucion 2

Distribution
We represent hardware and software manufacturers working in the audiovisual sector, chosen for the reliability, versatility and ease of use in the execution of complex tasks.

More than 14 years of commercial relationships with some of our brands proves that we are in it for the long haul. In some ways, our development as a distributor has followed the steps of the audiovisual industry itself.

“Video everywhere”
We started with video capture and streaming over the Internet, then switched over to mobile networks. We added transcoding, recording, storage and media playout. We saw the audiovisual industry change from broadcast to ProAV, ands kept learning.

 

“Making sense of information”
Now we are in the era of big data and cloud services, where multiple sources of dynamic information can be monitored equally from a control room or a tablet.

“BYOD”
We are also seeing the rise of unified communications and collaborative workplaces which combine the real world and the virtual, and where expertise may be drawn from anywhere in the world.

“If it ain’t broke, don’t fix it”
But whenever we look for a brand to distribute, we always look at our clients’ needs and not at the technology per se.

Is the company solvent?
Are its’ products reliable?
Are they easy to use and maintain?
Will they help our clients save money, or make money?
Does the vendor respond quickly to a query or technical bug?

We are proud to report that we have a level of returns inferior to 0, 2% . That’s one in every 500 products sold: good for us, good for our customers and good for our partners.

Distribucion 2Más de 14 años de relaciones comerciales con algunas de nuestras marcas avala nuestra visión de largo plazo, a la vez que nuestros conocimientos técnicos se mantienen al tanto de un mundo cambiante. Ciertamente, nuestra andadura como distribuidor ha seguido los pasos de la industria ProAV en sí.

Empezamos con captura de vídeo para streaming sobre internet, luego sobre redes móviles. Añadimos codificación, transcodificación, grabación, almacenamiento y servidores de media. A medida que lo audiovisual digital ha progresado desde sus comienzos en Broadcast hacia la empresa, hemos incorporado gestión de bienes digitales y sistemas de marketing mediante cartelería.

La plétora de sistemas que tenían que hablarse entre ellos nos ha llevado a añadir componentes tales como conversores, escaladores, amplificadores, extensores y matrices.
Y ahora llegamos a la era de Big Data y de la nube, donde aquellos que monitorizan múltiples fuentes de información dinámicas, necesitan verlas en cualquier momento a veces desde una sala de control y otras veces desde un dispositivo móvil.

También estamos percibiendo el auge del comunicaciones unificadas y de trabajo colaborativo, a medida que los expertos en distintos temas forman parte de un equipo de trabajo distribuido geográficamente.

Pero siempre que buscamos una marca para distribuir pensamos en las necesidades de nuestros clientes antes que la tecnología en sí.

¿Es solvente la marca?

¿Son fiables sus productos?

¿Son fáciles de usar y mantener?

¿Le ayudará nuestro cliente ahorrar, o ganar?

¿Responde el fabricante rápidamente ante una duda o fallo técnico?

Las respuestas ante tales preguntas han permitido que nuestro ratio de devolución sea menor del 0,5%. Eso es bueno para nosotros y bueno para nuestros clientes.